Home
Klantcases Een eigen online community

Een eigen online community

Een interactieve online plek met jouw professionals,  look & feel en content!

Yard Community richt zich met haar online community oplossingen op elke organisatie die structureel in verbinding wil staan met een doelgroep van professionals. Al veel organisaties zetten Yard Community daarom in als interactief ledennet, kennisnet of sociaal intranet.

Het biedt professionals de mogelijkheid om:

  • Kennis met anderen te delen en op de hoogte te blijven wat wat er in hun vakgebied speelt;
  • Zichzelf te profileren;
  • Samen te werken met anderen;
  • Mee te beslissen over onderwerpen die er toe doen;
  • Eigen gegevens in te zien en te beheren.

Deze activiteiten vinden plaats in een omgeving die:

  • De look & feel draagt van jouw organisatie;
  • ‘Standaard op maat’ is (80% gestandaardiseerd, 20% op maat);
  • Gebaseerd is op bewezen modulaire Open Source software;
  • Continu en samen wordt doorontwikkeld met andere klanten;
  • De handvaten biedt om het platform succesvol aan te sturen.

Ideaal als interactief ledennet, kennisnet en social intranet

Modulair

Yard Community bestaat uit een standaard online platform, met daarbij een uitgebreide keuze aan optionele modules. Met een selectie uit deze modules stel je naar wens je eigen of community samen. Deze flexibiliteit werkt niet alleen kostenbesparend, maar zorgt er ook voor dat je op een later termijn altijd nog een functionaliteit kunt toevoegen of kunt wijzigen. Onderstaand overzicht geeft inzicht in de modules van een Yard Community.

Een voorbeeld: Fysionetwerken

Het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) wilde voor haar leden een online community faciliteren. De community diende niet alleen een plek voor de duizenden fysiotherapeuten te bieden, maar ook aanverwante kennis- en ketenpartners. Het resultaat is een levendig interactief ledennet met meer dan 6.000 deelnemers, tientallen groepen, een frisse en eigen look & feel en hoge interactiviteit.

"Standaard op maat" Profiteer van bestaande en bewezen software en richt het in op de behoefte van jouw organisatie.
         

Werkgroepen

Werkgroepen zijn open, half-besloten, of besloten. Professionals:
  • werken samen aan documenten;
  • maken afspraken met de afspraken-module;
  • zien wat groepsleden hebben bijgedragen via het logboek;
  • krijgen alerts van belangrijke wijzigen.

Activiteiten & Kalender

Via de Kalender kondigen deelnemers evenementen, congressen en seminars aan met:
  • de keuze voor gratis of betaalde deelname;
  • een ‘er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar-functie’;
  • een automatische reservelijst voor overboekte bijeenkomsten;
  • een exportfunctie.

Vraag & Antwoord

De Vraag & Antwoord-module gebruikt men om vragen te stellen en anderen te helpen met antwoorden.
  • De vragen worden automatisch afgeleverd bij degene die inhoudsdeskundig is;
  • Tagging maakt de vragen (en antwoorden op die vragen) nog beter vindbaar en koppelt deze aan aanverwante items.

Praktijkvoorbeelden

Professionals hebben behoefte om – naast wetenschappelijke en redactiegestuurde artikelen – goede praktijkvoorbeelden te ontvangen. Praktijkvoorbeelden:
  • worden getoond naast lopende discussies;
  • kunnen worden ontsloten in een themabank of interventiedatabase;
  • verrijken de kennis van de professionals.

Documenten & publicaties

De Documentenmodule wordt ingezet voor het delen en beheren van documenten. Werkgroepleden:
  • werken samen aan hetzelfde document;
  • maken gebruik van versiebeheer;
  • hebben de mogelijkheid documenten op te slaan in een cluster;
  • publiceren documenten met een druk op de knop in de kennisbank.

Stemmen en peilen

Met de stemmodule peil je eenvoudig de mening van de doelgroep. Vaak zet een organisatie de Stemmodule in om suggesties en ideeën op te halen voor een specifiek doel. Ze willen bijvoorbeeld weten:
  • Welke onderwerpen moeten op de agenda tijdens het jaarcongres?
  • Welke nieuwe producten moeten ontwikkeld worden?
  • Hoe denkt de achterban over de nieuwe gang van zaken?
Tevens wordt de Stemmodule ingezet om te co-creëren onder vakgenoten in een werkgroep.

Een voorbeeld: GGD GHOR Kennisnet

GGD GHOR Nederland wilde een modern en toekomstbestendige community oplossing om invulling te geven aan haar wens voor een kennisnet. Op dit GGD GHOR Kennisnet wisselen meer dan 10.000 professionals in het land kennis met elkaar uit, werken ze samen in werkgroepen en zorgen ze samen voor verhoging van het kennisniveau in de sector.

Meer weten?

Wilt je meer weten over de mogelijkheden van Yard Community? Of ben je nieuwsgierig naar ons stappenplan voor het neerzetten van een succesvol platform? Bel ons voor het maken van een afspraak, of laat je gegevens achter op deze site. Wij delen graag onze ervaring met jou en zijn erg benieuwd naar jouw vraagstuk.

Meer weten?

Wil je meer weten over de ins & outs van dit project of sparren met Siebe van Schalkwijk over jouw vraagstuk?

Neem contact op